W specjalnie do tego przygotowanym dziale, po zalogowaniu, możemy zadawać pytania twórcą gry i omawiać aktualne kwestie. Jak niedawno wspominałem, od następnego sezonu czekają nas spore zmiany w grze. Jedną z nich jest całkowicie nowy klient.
Zawsze podobał mi się sposób w jaki studio wyjaśniało i argumentowało kolejne aktualizację. Nie wszystkim zazwyczaj te zmiany pasują, szczególnie dotyczące nerfów postaci ale trzeba przyznać, że przez ostatnie lata Riot skrupulatnie rozpisywał się na temat każdej decyzji w sposób sensowny i często zabawny.
"Dlaczego na glifach odporności na magię widnieją muszle? Odpowiedź: nikt tego nie wie."
Dziś przeczytacie:
"Dlaczego aktualizujecie klienta?
Większość gier nigdy nie wymaga wymiany swojego klienta. Jednak League of Legends radośnie sobie pomyka przez prawie dekadę i niektóre elementy gry zaczęły trącić myszką.
Wycisnęliśmy z naszego wiernego klienta ostatnie soki, ale to oprogramowanie jest skonstruowane w oparciu o przestarzałą technologię i po prostu nie zostało zaprojektowane do obsługi rzeczy, które planujemy wprowadzić w League w przyszłości. Dlatego je przebudowujemy. Aktualizacja klienta oznacza przerobienie od podstaw strony głównej League. Poza samą grą klient wpływa na wszystkie aspekty League: sklep, poczekalnie, czat, wybór bohaterów i tego typu sprawy.
Dla graczy aktualizacja klienta ma znaczenie z dwóch powodów: zapewni im lepszą grafikę i lepszą technologię.
Grafika
Spójrzcie na klasycznego klienta. Poważnie, spójrzcie na stronę profilu. Co to jest, album z wycinkami dla czarodziejów? Teraz spójrzcie na stronę run. Dlaczego na glifach odporności na magię widnieją muszle? Odpowiedź: nikt tego nie wie. Ponieważ klient League był składany z kawałków przez wiele lat, jego stronom brakuje spójności wizualnej. Wraz z aktualizacją przeprojektowaliśmy klienta z wykorzystaniem motywu hextechowej magii, aby uzyskać spójny wygląd, który pasuje do grafiki i klimatu League of Legends. Wygląda to tak.
Technologia
Aktualny klient pracuje na technologii Adobe AIR, czyli najgorętszym oprogramowaniu z 2009 roku. Postanowiliśmy zbudować technologię nowego klienta od zera, w oparciu (mniej więcej) o Chromium. To pozwala nam usunąć zadawnione błędy klienta i wprowadzić nowe funkcje, takie jak powtórki."
cCc Grumbles cCc, kierownictwo publikacji marki i Cactopus, starszy autor
Jeśli chcecie mieć swój udział w współtworzeniu gry, możecie zostać jednym z "Nieustraszonych Testerów" i dołączyć do testów Alfy.
Piotr |