Specyfikacja konsoli Project Scorpio

Ekipa Digital Foundry ujawniła oficjalne informacje na temat specyfikacji konsoli Project Scorpio od Microsoft. Czy zgodnie z zapowiedziami producenta będzie to jedno z najbardziej wydajnych tego typu urządzeń dostępnych na rynku? O tym dowiemy się, gdy konsola fizycznie trafi do sprzedaży. Dzisiaj przybliżmy nieco jej specyfikację. 

Sprzęt ma zostać wyposażony w ośmiordzeniowy (dwa klastry po cztery rdzenie) procesor x86 o taktowaniu na poziomie 2,3 GHz. Rdzenie oparte są o architekturę Jaguar. Za grafikę odpowiedzialnych będzie 40 jednostek obliczeniowych z wysokim taktowaniem 1172 MHz. Procesor poleceń GPU wspierać ma Direct3D 12.

Project Scorpio 2

Konsola ma posiadać 12 GB (4GB z tego zarezerwowane zostało do obsługi systemu) pamięci RAM typu GDDR5 oraz 384-bitową magistralę, dzięki czemu możliwe będzie osiągnięcie przepustowości na poziomie 326 GB/s. Ponadto sprzęt wyposażony zostanie w tradycyjny dysk twardy o pojemności 1 TB i napęd Blu-ray typu 4HUHD z możliwością odtworzenia plików o rozdzielczości 4K Ultra HD. Nagrywanie zaś odbywać ma się poprzez Xbox GameDVR z możliwością zapisu w jakości 4K60p oraz w HDR. W wyposażeniu urządzenia znajdzie się zasilacz 245 W, który również będzie charakteryzował się zwiększoną efektywnością pracy w porównaniu do poprzednich wersji Xbox.

Project Scorpio 3

Natywne 4K oraz VR ma nie stanowić dla konsoli większego wyzwania. Zgodnie z przeprowadzonymi przez Digital Foundry testami, demo jednej z gry (Forza Motorsport) pozwoliło na uzyskanie wyniku 60 kl./s przy wykorzystaniu mocy sprzętu na poziomie 60-70%. Wszystkie gry (oraz te, które miały problemy z płynnością) dostępne na Xbox One będą także dostępne na Project Scorpio. Ponadto Konsola ma być kompatybilna z systemem Dolby Atmos odpowiedzialnym za wysoką jakość dźwięku.

Urządzenie pozwoli na uzyskanie lepszej wydajności sprzętu, pozytywnie wpłynie na jakość obrazu oraz pozwoli na szybkie i płynne wczytywanie gier. Zgodnie z udostępnioną specyfikacją dysk ma mieć aż dwukrotnie lepszą przepustowość niż w przypadku Xbox One czy Xbox 360. Jeżeli chodzi o samo funkcjonowanie sprzętu to zgodnie z obietnicą producenta wszystkie dostępne tryby działania dla wyświetlaczy typu 4K mają być dostępne również na ekranach o rozdzielczości 1080p. Na każdym sprzęcie dana gra ma działać na takich samych zasadach, jeżeli na jednym osiąga 60 kl./s to i na drugim ma działać w ten sam sposób.

Na uwagę zasługuje także kwestia chłodzenia. Sprzęt ma posiadać radiator składający się z komory parowej oraz wentylator. Podobny układ znajduje się już w Xbox One S.

Urządzenie ma zostać wyposażone w zestaw złączy: wyjście HDMI 2.0b, wejście HDMI 1.4b, trzy porty typu USB 3.0 oraz SPDIF. Prawdopodobnie brak będzie specjalnego złącza dedykowanego dla Kinecta. Poza tym konsola posiadać będzie moduł Wi-Fi typu 802.11ac, jak również radio Xbox Wireless.

Jak na razie nic nie wiadomo o wyglądzie urządzenia - pozostaje to tajemnicą. Tego oraz wielu innych szczegółów (m.in. takich jak cena) dowiemy się podczas oficjalnej premiery Project Scorpio. Na razie jej data jest tajemnicą, a więc zmuszeni jesteśmy czekać na oficjalną zapowiedź firmy Microsoft. Z nieoficjalnych źródeł dochodzą informacje, iż prawdopodobnie oficjalna premiera będzie miała miejsce w czwartym kwartale 2017 roku.

 

Emilia
HardLab.pl

 

 

HARDLAB BIALE

HardLab to serwis blogowy na którym znajdziesz aktualne informacje związane z branżą technologiczną, tym co nas otacza oraz tym co dzieje się w internecie.