Od początku listopada Instagram rozszerzył funkcjonalność dla wybranych marek z zakresie sprzedaży własnych produktów. Do tej pory sama aplikacja umożliwiała dodawanie krótkich filmów oraz zdjęć – na początku korzystały z tego głównie osoby w celach prywatnych, jednak dość szybko trend ten zaczął obowiązywać również marki, które w ten sposób prezentowały swoje produkty.
Teraz Instagram zrobił krok dalej i umożliwił 20 wybranym marką z USA dodać przycisk „kup teraz”, który działa w formie linka przenoszącego do wybranego sklepu z produktem. Jeżeli na zdjęciu znajduje się więcej produktów to pojawi się opcja „zobacz produkty”, która przekieruje użytkownika do odpowiedniej strony z listą widocznych na zdjęciu produktów.
Pomysł jest na razie na próbę jednak jeżeli się przyjmie to niewykluczone, że dość szybko trafi do innych marek, co oczywiście będzie wiązać się z dodatkowym źródłem dochodów dla Instragrama, ale też ułatwieniem dla użytkowników przeglądających zdjęcia i filmy.
Marcin |