Podczas życia w zamknięciu, na amerykańskich listach zakupów królowały lody, chipsy, popcorn i z jakiś powodów mleko owsiane
Wzrost sprzedaży śmieciowego jedzenia podczas panujących okoliczności był do przewidzenia, nowym czynnikiem jest ogromny wzrost sprzedaży produktów roślinnych, udających mięso. Powołując się na dane firmy Nielsen, popularność mięsa roślinnego marek takich jak Beyond Meat i Tofurky wręcz eksplodowała w marcu, osiągając 264 procentowy wzrost sprzedaży przy czym, ogólna sprzedaż detaliczna spadła o 16,4 procent.
( beyondmeat.com )
Jeśli chodzi o wielkość rynku, roślinne alternatywy pozostają wciąż daleko w tyle za prawdziwym mięsem, z kolei Agencja ds. Żywności i Leków podaje, że sprzedaż produktów mięsnych spada co roku o 28 procent.
( Polski producent mięsa roślinnegio bezmiesnymiesny.pl )
CEO firmy JBS, największego producenta wołowiny w USA powiedział, że skutki koronawirusa będą odczuwalne w przemyślę mięsnym przez wiele miesięcy. Według Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom zmarło co najmniej 20 pracowników zakładów mięsnych.
Piotr
HardLab.pl
piotr(at)hardlab.pl