Polski rynek e-commerce notuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat. Jak wynika z badań Gemius Polska zakupy online robi już 73% polskich internautów. Według raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognozy rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025" rynek e-commerce w Polsce w najbliższych trzech latach będzie rósł w tempie dwucyfrowym. To idealny moment na założenie własnego sklepu internetowego.
Według szacunków PMR jeszcze w 2019 r. rynek handlu internetowego w Polsce wart był ponad 61 mld zł. Stanowił prawie 11% całego rynku handlu detalicznego, a w 2025 r. udział ten sięgnie prawie 20%. Te zmiany sprawiają, że coraz więcej firm chce przystosować się do nowych realiów handlu. Internauci w sieci kupują wszystko. Od środków pierwszej potrzeby, przez odzież i obuwie, kosmetyki, dobra luksusowe, samochody czy w końcu usługi finansowe i ubezpieczeniowe. Mogą z dowolnego miejsca i o każdej porze odwiedzić sklep internetowy i w kilka chwil kupić wybrany towar oraz skorzystać z usług dodatkowych – atrakcyjnego finansowania czy ubezpieczenia, konfiguracji sprzętu oraz personalizacji.
Add a comment