Facebook walczy z fałszywymi wiadomościami, newsami

Serwis społecznościowy Facebook od kilkunastu lat cieszy się coraz większa popularnością. Dla wielu użytkowników staje się bardzo przydatnym narzędziem.

Ale trzeba zauważyć, to również w tym samym miejscu pojawiają się fałszywe wiadomości, newsy, które czasami mogą zadecydować o tym, kto okaże się prezydentem USA. Czy to prawda? Takie domniemania są na temat newsów, które pojawiały się jeszcze przed zakończeniem wyborów. Dotyczyły one zwycięstwa Donalda Trumpa, co jeszcze bardziej zachęciło innych obywateli, aby oddać na niego głos. Podobne oskarżenia otrzymał również serwis Google+ czy Twitter.

Jak Facebook odpowiada na oskarżenia i fałszywe newsy?
Właściciele Facebook wyszukali jak najlepsze wyjście na rozwiązanie tej sprawy. Dzięki temu wprowadzono zmiany związane z lepszym wykrywaniem fałszywych newsów. Dodatkowo pojawiły się specjalne narzędzie raportowania, etykiety ostrzegawcze. Facebook wprowadził jeszcze weryfikację osób trzecich, nowe zasady na temat reklam i sugerowanych artykułów. Widać więc, że to zmiana całej polityki reklamowej i blokowanie nieprawdziwych newsów.

Sam Mark Zuckenberg wypowiada się, że "99% treści na Facebook-u to prawda". Zaznaczył, że jego "portal nie miał większego wpływu na wyniki wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Oskarżenie, że fałszywe newsy zachęciły pewnych obywateli do głosowania na pewnych kandydatów to pewien absurd. Ludzie sami decydując na kogo głosować na podstawie swojego doświadczenia życiowego". Trzeba przyznać, że ma w tym wiele racji.

Firma już niedługo przygotuje ciekawe narzędzie raportowania, na podstawie którego wszystkim użytkownikom będzie o wiele łatwiej zgłaszać wszystkie fałszywe wiadomości i newsy. Przeprowadzane są nawet badania na temat historii etykietowania, które przez osoby trzecie zostały oznaczone jako fałszywe bądź zdecydowali się na ich dalsze rozpowszechnienie.

Rozwój Facebooka
Facebook informuje, że jest jeszcze wiele pracy do wykonania i przez to harmonogram jest dość napięty. Natomiast obiecuje, że dąży do udoskonalania swojego serwisu, aby okazał się w pełni bezpiecznym i komfortowym miejscem dla wszystkich użytkowników. Mark Zuckenberg ukazuje źdźbło projektów, które są w trakcie realizacji:

1. Łatwiejsze raportowanie. Dzięki niemu użytkownikom będzie o wiele łatwiej zgłosić wszelkie fałszywe historie, wiadomości, newsy.
2. Ostrzeżenia, czyli wyżej wspomniana historia etykietowania.
3. Silniejsza detekcja informacji. Ma na celu stworzyć skuteczniejsze systemy techniczne, które będą w stanie wykryć wszelkie fałszywe informacje, zanim użytkownik przydzieli im taką etykietę i poinformuje o tym Facebook.
4. Weryfikacja z zewnątrz. Nawiązujemy współpracę z organizacjami kontrolnymi, zdobywając od nich coraz większe doświadczenie.
5. Słuchanie. Kontaktujemy się z dziennikarzami i innymi pracownikami z branży prasowej, co umożliwia nam zapoznać się z najlepszymi systemami kontrolnymi.
6. Wychwycenie i zakłócenie fałszywych wiadomości, newsów. Wyszukujemy spam i szybko dbamy o jego wyeliminowanie.


Część informacji znajduje się również na samym profilu Marka Zuckenberga.
https://www.facebook.com/zuck/posts/10103269806149061?notif_t=notify_me&notif_id=1479532608407801 

 

Szymon
HardLab.pl


 

HARDLAB BIALE

HardLab to serwis blogowy na którym znajdziesz aktualne informacje związane z branżą technologiczną, tym co nas otacza oraz tym co dzieje się w internecie.

Newsletter

Zapisz się do newslettera. Bądź na bieżąco.

Nie wysyłamy spamu!